Op 7 april bezochten Yvonne Bink, Jan van der Starre en Larissa Nivillac het Gemeentelijk Informatiepunt (GIP) van de gemeente Zoetermeer. Dit bezoek was om ons meer inzicht te geven op het werk dat hier verricht wordt. De telefonische dienstverlening voor inwoners bestaat uit een team van 25 klantadviseurs, die jaarlijks ongeveer 140.000 telefoontjes afhandelen. Maar liefst 80% van de vragen beantwoorden zij direct, terwijl voor de overige 20% een terugbelverzoek wordt aangemaakt. Alle inkomende oproepen worden zorgvuldig geregistreerd. We kregen de kans om mee te luisteren met enkele telefoongesprekken.
Naast de klantadviseurs werken er bij het GIP ook medewerkers voor de sociale mediakanalen en contentbeheerders die de website zoetermeer.nl en de Productencatalogus onderhouden. Dit alles wordt aangestuurd door twee coördinatoren en een teammanager.
Het was een zeer leerzame dag en we kunnen concluderen dat het GIP een heel belangrijke rol speelt in het verstrekken van informatie niet alleen aan de bewoners van Zoetermeer maar iedereen die van onze diensten gebruik wil maken.