Op 21 oktober start aannemer Van der Meer met de werkzaamheden aan de Molenstraat en omgeving. De inwoners werden daarover geïnformeerd via een brief met onderstaande inhoud.
“We verwachten dat alle werkzaamheden ongeveer december 2026 klaar zijn. Voordat de werkzaamheden starten, vragen we u vooropnames van uw pand te laten maken. Ook bent u uitgenodigd voor een inloopavond over de werkzaamheden. Van aannemer Van der Meer ontvangt u informatie over de bereikbaarheid, de toegankelijkheid en de communicatie tijdens de werkzaamheden. Wat vragen we van u? Voor de start van de werkzaamheden wil Adviesbureau van Meijer & van Eerden vooropnames van uw pand maken. Met een digitale camera worden foto’s gemaakt van bestaande scheuren aan de binnenkant en buitenkant van het pand. We maken de vooropnames voor u. Mocht er tijdens de werkzaamheden helaas schade ontstaan, dan is er beeld van de eerdere situatie.”
Op 26 september was dus de inloopavond. Deze werd heel druk bezocht. Op een drietal tafels waren plattegronden neergelegd met informatie over de werkzaamheden en eventuele planning. Er waren echter ook heel veel vragen vanuit de inwoners. Zoals: moeten we zelf foto’s maken van ons huis? Maakt de aannemer foto’s? En wat kost dat dan? En waarom duurt het allemaal zo lang? De wijkregisseur die wij spraken gaf aan dat de belangstelling en de vragen overweldigend waren en dat er nog een andere bijeenkomst zal worden georganiseerd om een en ander duidelijker toe te lichten.
Hoe blijft u in de tussentijd geïnformeerd tijdens de werkzaamheden? Vanwege de invloed van de werkzaamheden op uw omgeving informeert de gemeente u graag via verschillende kanalen.
• Gemeentewebsite: Op de gemeentewebsite leest u alles over de voorgeschiedenis van het project en de werkzaamheden. www.zoetermeer.nl/molenstraat-eo
• BouwApp: U kunt de BouwApp downloaden op uw telefoon. Hier volgt u wekelijks updates met foto’s van de werkzaamheden.